فیلم| بحران طوفان آیدا در آمریکا؛ تلفات به ۷۱ نفر رسید

11:21 - 17 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۰۶۲
خسارت وارد شده به تاسیسات برقی بر اثر طوفان آیدا در آمریکا بیشتر از مجموع خسارت ناشی از چندین طوفان در این کشور بوده است.

- صد‌ها هزار خانه و واحد تجاری در ایالت لوئیزیانا در آمریکا، که بسیاری از آن‌ها در خارج از شهر نیواورلئان واقع شده‎اند، هنوز در قطعی برق به سر می‌برند.

همچنین بیش از نیمی از پمپ بنزین‌ها در ۲ شهر بزرگ این ایالت، ۹ روز پس از وقوع طوفان آیدا و ویران شدن خانه‎ها، سوخت ندارند.

به گزارش «یو اس‌ ای تودی»، شرکت «اینترجی»، که به بیش از یک میلیون مشترک در ایالت لوئیزیانا خدمات الکتریکی ارائه می‌دهد، اعلام کرده که خسارت وارد شده به تاسیسات برقی ناشی از طوفان آیدا بیشتر از مجموع خسارت ناشی از طوفان‌های «کاترینا، آیک، دلتا و زتا» در مجموع بوده است.

 

عکس| ادامه قطعی برق گسترده در مناطق طوفان زده آمریکا


بر اساس آخرین آمارها، دستکم ۷۱ نفر در این طوفان و حوادث طبیعی ناشی از آن جان خود را از دست داده‎اند؛ همچنان بیش از ۴۳۰ هزار مشترک در قطعی برق به سر می‌برند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3249282_675.mp4']

در بسیاری از محله ها، منازل مسکونی غیرقابل سکونت شده‎اند.

مقام‎های ایالتی و فدرال می‎گویند که حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در پناهگاه‌های دسته جمعی در اطراف لوئیزیانا و ۲۵ هزار نفر دیگر که خانه هایشان آسیب دیده است، تحت برنامه آژانس فدرال مدیریت اضطراری در بخش‌های دیگری، اسکان داده شدند.

 

عکس| ادامه قطعی برق گسترده در مناطق طوفان زده آمریکا

دفتر آمادگی اضطراری لوئیزیانا، می‎گوید در حال حاضر بیش از ۱۵۹ هزار درخواست از سوی خانوار‌ها برای کمک در زمینه حوادث را تأیید کرده است.

 

عکس| ادامه قطعی برق گسترده در مناطق طوفان زده آمریکا


با توجه به اینکه برخی از مردم برای تولید برق به ژنراتور‌ها متکی هستند، وزارت بهداشت لوئیزیانا گزارش داد که ۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‎اند و ۱۴۱ نفر نیز به دلیل استنشاق گاز کُشنده از زمان طوفان تحت درمان قرار گرفته‎اند.

 

عکس| ادامه قطعی برق گسترده در مناطق طوفان زده آمریکا


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *